Sztuka a rozwój człowieka
[…] Sztuka, jej obiór i jej tworzenie, są immanentnymi i swoistymi cechami natury ludzkiej i są czynnikami aktywującymi całość działania mózgu.
Uczenie się odbioru sztuki i produkowania sztuki rozwija naszą wrażliwość poznawczą, a wraz z nią wszystkie aspekty poznawcze naszego mózgu i powinno być promowane na wszystkich, a zwłaszcza na najniższych szczeblach edukacji.
Trening artystyczny dzieci w każdej dziedzinie sztuki sprzyja ich ogólnemu rozwojowi.
Uczenie dzieci malowania, tańca, gry na instrumentach, występowania na scenie, jest najlepszą inwestycją rodziców, a szerokie wprowadzanie do przedmiotów artystycznych do szkół powinno być intensywnie promowane przez systemy oświatowe, aby skuteczniej podnosić ogólny poziom intelektualny społeczeństwa. […]
Jerzy Vetulani,Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice, Wydawnictwo HOMINI, Kraków 2014 s. 13